
Відомо, що перші таксі з’явилися в Стародавньому Римі. Жителі Вічного Міста кріпили до воза спеціальний ящик із двома шестернями – “таксометр”. Через кожну милю отвори на шестернях збігалися, і тоді всередину ящика падали камінчики. Таким чином оплата здійснювалася відповідно до кількості камінчиків, що впали в ящик. Однак із падінням Римської імперії всі її винаходи загубилися. Таксометр теж не став винятком – про нього забули аж до XVII століття.
Повторне зародження таксі
Перші таксі знову з’явилися в Англії 1639 року. Це були звичайні вози, запряжені кіньми. Послуги перевезення могли надавати тільки ті кучери, які отримали спеціальну ліцензію. Такі таксі проіснували аж до 1840 року, коли інженери створили машини на моторах. Вони являли собою кабріолети і виконували роль таксі. Англійці швидко скоротили слово “кабріолет” до “кеб”. Основним кольором таксі в Англії став чорний, що символізує честь і гідність.
Утім першість у створенні таксі в Англії донині оскаржує Франція. Приблизно 1639 року (тобто в той самий час, коли в Англії з’явилися перші таксі) в одному французькому місті було організовано групу кінних екіпажів, яка здійснювала віз людей за певну плату. Такі таксі називалися “фіакрами” – група була заснована біля каплиці Святого Фіакра. Моторизовані таксі прийшли до Франції набагато пізніше – приблизно 1896 року.
І в Англії, і у Франції, оплата за проїзд здійснювалася заздалегідь, за домовленістю. У той час ще не було єдиних стандартів оплати. Це було дуже незручно. Ситуація змінилася, коли 1891 року було винайдено таксометр. І тоді тарифи було приведено до єдиного стандарту.
Моторизовані таксі
Таксі, оснащені моторами, вперше серійно почали виробляти у Франції, а виробництвом зайнялася компанія Renault (“Рено”). Такі автомобілі відрізнялися від інших машин на дорогах кольором і формою кузова. Пасажирський відсік був оснащений двома сидіннями, вона була закритою. А водій розташовувався в передній частині (вона була відкритою). Незабаром з’явилися таксі, в яких і водій перебував у закритій частині. При цьому водійський і пасажирський відсіки розділялися скляною перегородкою.
Електромобілі в Нью-Йорку
В Америці розвиток таксі пішов трохи іншим шляхом. Тут першими моторизованими таксі були електромобілі. Перші авто на електриці були винайдені компанією Electric Vehicle Co. у 1896 році. Однак незабаром вони стали незатребуваними – компанія, яка викупила права на випуск таких машин, збанкрутувала.
Таксі в СРСР
У Радянському Союзі перші таксі почали функціонувати 1907 року, коли в газеті “Голос Москви” було опубліковано повідомлення, що в країні працює перший візник. Незабаром таким чином почали працювати й інші водії, які перевозили пасажирів за певну плату. Кількість таксі різко збільшилася 1925 року, коли уряд закупив кілька іномарок. А 1934 року почав випускати вітчизняні машини, які також функціонували в країні як таксі.